Ofte stillede spørgsmål om køb og salg i Klaravik

Her finder du de mest almindelige spørgsmål, vi får, når det kommer til at byde, købe og sælge i Klaravik. Hvis du ikke har svar, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice info@klaravik.dk

FAQ - Spørgsmål og svar

Hvordan betaler jeg?
Når du har vundet en auktion, modtager du en faktura fra PayEx indenfor 2 arbejdsdage. Husk at tjekke dit spamfilter!
Du kan betale via FIK-koden på fakturaen eller med konto og registrerings nummeret på fakturaen

Din betaling bliver registeret inden for 2-3 hverdage. Også selvom du laver en straksoverførsel

Det er ikke muligt at fremskynde forløbet ved at kontakte Klaravik Danmark eller PayEx

Du kan også betale med straksoverførsel hvis du ønsker at fremskynde processen. Du kan se hvordan ved at kigge i den mail du har modtaget efter endt auktion, hvori der står at du har vundet produktet.

Når vi har modtaget din betaling, modtager du en mail med kontaktoplysninger til sælger.

Du kan også finde kvitteringer på din køberside.


1) gå til www.klaravik.dk
2) log ind som køber
3) tryk på "min konto"
4) tryk på "mine køb"


Her har du overblikket over alle dine køb og betalingskvitteringer.
Hvad er reservationspris?
Reservationspris er den laveste pris som sælgere på Klaravik vil sælge til. Hvis reservationsprisen ikke opnås, kan vi i visse tilfælde kontakte højest bydende med henblik på forhandling.
Hvor befinder varen sig?
Varen befinder sig hos sælger selv.
Adressen står på din udleveringskvittering, som du modtager når vi har registeret din betaling. Varen skal afhentes 21 dage efter auktionen er afsluttet.

Kan jeg hente mine købte produkter i dag?
Før du kan afhente dit produkt skal 3 betingelser være opfyldt.

1) Din betaling skal være registreret hos os
2) Du har modtaget en betalingskvittering på din e-mail eller fundet den frem via din køberkonto
3) Du har truffet aftale med den kontaktperson som står angivet på din betalingskvittering. Det er vigtigt at du kontakter netop den angivne person som kender forholdene på salgsstedet. Husk at medbringe betalingskvitteringen ved afhentning
Koster det at købe på Klaravik?
Der er altid angivet et købersalær på auktionerne. Du kan se beløbet når du er logget ind på din køber side, under den enkelte auktion.

Skal jeg registrere mig som kunde, inden jeg kan byde?
Ja, alle budgivere skal registrere sit navn og kontaktoplysninger for at kunne byde. Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt i henhold til gældende lovgivning.
Hvem handler jeg med?
Danske virksomheder, kommuner og private anvender Klaravik til at sælge deres brugte maskiner, biler og værktøj. Klaravik er et mellemled og du handler som køber direkte med sælger. Visse sælgere er anonyme under budgivningen og andre viser sit navn på auktionen.
Kan jeg reklamere over et produkt som jeg har købt på Klaravik?
Som køber har du, som angivet i vores købsvilkår, undersøgelsepligt ved afhentning af det købte objekt. Såfremt objektet ikke opfylder beskrivelsen ved afhentning, kan du reklamere over købet, dog ikke efter afhentning har fundet sted. Reklamationer skal ske skriftligt til info@klaravik.dk.
Tilbyder Klaravik Danmark finansiering?
Klaravik tilbyder ikke leasing eller øvrig fiansiering, men anbefaler dog Jyske Finans.

Det er vigtigt at du kontakter Klaravik, såfremt du får en finansieringsaftale og ønsker det købte faktureret til bank /leasing.
Kan jeg som privatperson købe på Klaravik?
Ja, vælg registrér dig som privatperson når du oprettet dig som byder.
Kan jeg fortryde mit bud på Klaravik?
Når du har lagt et bud på Klaravik anses det som bindende og du kan derfor ikke fortryde dit bud. Privatpersoner har dog 14 dages fortrydelsret.
Hvad gør jeg hvis jeg glemt mit brugernavn eller kodeord?
Hvis du har glemt dit kodeord, men husker dit bruger klikker du på "Glemt kodeord" på login siden. Hvis du har glemt dit brugernavn, beder vi dig kontakte os på info@klaravik.dk og angive dit fulde navn, telefonnummer og eventuelt kundenummer hvis du kan huske det.
Er der nogen aldersgrænse for at handle på Klaravik?
Du skal være fyldt 18 år samt være myndig for at handle på Klaravik.
Hvad sker der hvis reservationspris ikke opnås?
Såfremt reservationsprisen ikke opnås, forbeholder sælger sig ret til
at godkende højeste bud. Der kan også forhandles en pris på plads.
Hvem har beskrevet salgsobjekterne?
Alle objekter er beskrevet af Klaravik Danmark eller, i særlige tilfælde af sælger selv.
Sælges objektet inklusiv eller eksklusiv moms?
På hvert objekt står der om prisen er inklusiv eller eksklusiv moms.
Som virksomhed må du selv kontrollere om momsen på det aktuelle objekt er afgiftsberettiget i din virksomhed.
Hvad er autobud?
Autobud er en hjælp til købere.

Auktionssystemet byder automatisk på dine vegne op til det indtastede autobud dog kun med det mindst mulige beløb som sikrer dig at være budleder. Det betyder at du får varen til laveste mulige pris, op til dit autobud. Dit autobud er skjult for øvrige budgivere under auktionen. De ser kun det aktuelt højeste bud der er på objektet. Bemærk; dit autobud byder ikke mod reservations prisen, kun mod andre bydere.
Har jeg mulighed for besigtigelse af varen?
Som udgangspunkt først når du har købt den.

Se gerne billeder, video og tekst igennem på auktionen - her findes der oftest alt nødvendig information. Hvis du alligevel savner information er du velkommen til at kontakte kundeservice så vi kan indhente oplysningerne.
I forbindelse med afhentning er det vigtigt at man som køber undersøge produktet inden man tager det med sig. Pligten til at undersøge varen ved afhentning (og retten til at reklamere hvis noget ikke er som beskrevet) er til for at du som køber kan føle dig tryg ved at handle hos os.
Kan jeg få lavet min faktura om?
Hvis du har købt et produkt, men skal have lavet fakturaen om koster det et gebyr på 450,- + moms.
Dette forudsætter at personen/firmaet vi skal overfakturere til har en konto på Klaravik. For at dette kan ske, skal du skrive en mail ind til info@klaravik.dk og skrive kundenummeret der skal omfaktureres til.

Vi tilbyder dig trygge samarbejdspartnere i alle led

Handl trygt og sikkert

PayEx er et autoriseret finansieringsfirma som først og fremmest arbejder med outsourcing af betalingsprocesser. PayEx håndterer Klaravik Netauktions fakturaer og betalinger.
  • Har du spørgsmål?

    <b>Har du spørgsmål?</b>





    Har du spørgsmål til auktionerne kan Klaravik Danmark kontaktes på info@klaravik.dk
    Du er også altid velkommen til at ringe til kundeservice på 7220 7035 eller mail på info@klaravik.dk

    se også vores FAQ - der er svar på det meste

  • Corona and export of goods

    The Danish Government announced today that the Danish border is closed next 30 days – however this does not effect cargo, therefor goods bought in Denmark can be transported and exported out of Denmark. Please do not hesitate to contact us if you have questions at info@klaravik.dk (updated March 13)