FAQ

Hvordan er forløbet når man køber på klaravik.dk
Se hele købsprocessen ved at klikke her
Hvordan betaler jeg?
Når du har vundet en auktion, får du en faktura fra PayEx indenfor 2 arbejdsdage.

Når du har betalt fakturaen bliver betalingen typisk registreret hos os indenfor 2 hverdage. Straks denne registrering sker, afsender vi en e-mail hvor din betalingskvittering er vedhæftet. Vi checker betalinger 2 gange dagligt og det er ikke muligt at fremskynde forløbet ved at kontakte Klaravik Danmark eller PayEx.

Hvis du 3 dage efter gennemført betaling endnu ikke har modtaget kvitteringen bør du tjekke spamfilteret på din e-mail.

Hvis den ikke er i spamfilteret kan du nemt finde den frem på klaravik.dk


1) gå til www.klaravik.dk
2) log ind som køber
3) tryk på "min konto"
4) tryk på "mine køb"

Her har du overblikket over alle dine køb og betalingskvitteringer.
Kan jeg hente mine købte produkter i dag?
Før du kan afhente dit produkt skal 3 betingelser være opfyldt.

1) Din betaling skal være registreret hos os
2) Du har modtaget en betalingskvittering på din e-mail eller fundet den frem via din køberkonto
3) Du har truffet aftale med den kontaktperson som står angivet på din betalingskvittering. Det er vigtigt at du kontakter netop den angivne person som kender forholdene på salgsstedet istedet for at ringe til Klaravik Kundeservice. Husk at medbringe betalingskvitteringen ved afhentning.
Koster det at købe på Klaravik?
Der tilkommer et købersalær på hver auktion du vinder. Se den enkelte auktion for beløbet.

Skal jeg registrere mig som kunde, inden jeg kan byde?
Ja, alle budgivere skal registrere sit navn og kontaktoplysninger for at kunne byde. Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt i henhold til gældende lovgivning.
Hvem handler jeg med?
Danske virksomheder, kommuner og private anvender Klaravik til at sælge deres brugte maskiner, biler og værktøj. Klaravik er et mellemled og du handler som køber direkte med sælger. Visse sælgere er anonyme under budgivningen og andre viser sit navn på auktionen.
Kan jeg reklamere over et produkt som jeg har købt på Klaravik?
Som køber har du, som angivet i vores købsvilkår, undersøgelsepligt ved afhentning af det købte objekt. Såfremt objektet ikke opfylder beskrivelsen ved afhentning, kan du reklamere over købet, dog ikke efter afhentning har fundet sted. Reklamationer skal ske skriftligt til info@klaravik.dk.
Tilbyder Klaravik Danmark finansiering?
Klaravik tilbyder ikke leasing eller øvrig fiansiering, men anbefaler dog Jyske Finans.

Det er vigtigt at du kontakter Klaravik, såfremt du får en finansieringsaftale og ønsker det købte faktureret til bank /leasing.
Kan jeg som privatperson købe på Klaravik?
Ja, vælg registrér dig som privatperson når du oprettet dig som byder.
Kan jeg fortryde mit bud på Klaravik?
Når du har lagt et bud på Klaravik anses det som bindende og du kan derfor ikke fortryde dit bud. Privatpersoner har dog 14 dages fortrydelsret regnet fra første budgivning. Købersalær er dog ikke omfattet af denne fortrydelesret, idet vi anser det som et gebyr for at bruge auktionssytemet.
Hvad gør jeg hvis jeg glemt mit brugernavn eller kodeord?
Hvis du har glemt dit kodeord, men husker dit bruger klikker du på "Glemt kodeord" på login siden. Hvis du har glemt dit brugernavn, beder vi dig kontakte os på info@klaravik.dk og angive dit fulde navn, telefonnummer og eventuelt kundenummer hvis du kan huske det.
Er der nogen aldersgrænse for at handle på Klaravik?
Du skal være fyldt 18 år samt være myndig for at handle på Klaravik.
Hvad sker der hvis reservationspris ikke opnås?
Såfremt reservationsprisen ikke opnås, forbeholder sælger sig ret til
at godkende højeste bud indenfor 24 timer. I visse tilfælde sker der en forhandling efter auktionen og køberen får besked indenfor 48 timer.
Hvem har beskrevet salgsobjekterne?
Alle objekter er beskrevet af Klaravik Danmark eller, i særlige tilfælde af sælger selv.
Hvad er reservationspris?
Reservationspris er den laveste pris som sælgere på Klaravik vil sælge til. Hvis reservationsprisen ikke opnås, vil højestbydende blive kontaktet og få oplyst reservationsprisen.
Sælges objektet inklusiv eller eksklusiv moms?
På hvert objekt står der om prisen er inklusiv eller eksklusiv moms.
Som virksomhed må du selv kontrollere om momsen på det aktuelle objekt er afgiftsberettiget i din virksomhed.
Hvad er autobud?
Autobud er en hjælp til købere.

Auktionssystemet byder automatisk på dine vegne op til det indtastede autobud dog kun med det mindst mulige beløb som sikrer dig at være budleder. Det betyder at du får varen til laveste mulige pris, op til dit autobud. Dit autobud er skjult for øvrige budgivere under auktionen. De ser kun det aktuelt højeste bud der er på objektet. Bemærk; dit autobud byder ikke mod reservations prisen, kun mod andre bydere.
Har jeg mulighed for besigtigelse af varen?
De fleste objekter på Klaravik sælges med mulighed for besigtigelse.

Skriv til info@klaravik.dk og vi vil hjælpe dig videre. Besigtigelse er kun muligt i auktionsperioden.
  • Spørgsmål?

    Spørgsmål?





    Har du spørgsmål til auktionerne kan Klaravik Danmark kontaktes på info@klaravik.dk
    Du er også altid velkommen til at ringe til receptionen på tlf. +45 72 20 70 35 hvor receptionisterne sidder klar til at finde den rette medarbejder eller tage imod besked.

    se også vores FAQ - der er svar på det meste

  • Transportløsning

    Transportløsning









    Har du som køber behov for hjælp til transport, så se her! Transport af pallegods, maskiner og diverse i DK og udland, kontakt da venligst booking@kurergruppen.dk

  • Behov for finansiering?

    Behov for finansiering?

    Klaravik samarbejder med Jyske Finans. Jyske Finans er et af Danmarks største og mest erfarne finansieringsselskaber, som er ejet af Jyske Bank, og beskæftiger sig bl.a. med finansiering af maskiner og materiel til det danske erhvervsliv. Kontakt Relationship Manager Casper Pedersen på tlf.: 21 41 00 96 eller mail: cpe@jyskefinans.dk og hør om dine muligheder for finansiering.

    Prøv vores online beregner her!